3632
کتابخانه ادبی 🔰🔰🔰🔰🔰 کانال کتابخانه ادبی دارای متنوع ترین کتاب های #ادبی #رمان #صوتی است. شما می توانید با جستجو کتاب مورد نیازخود را پیدا کنید
#تاریخ_طبرستان
بهاءالدين محمد بن حسن بن اسفنديار کاتب
که در 613 هجری تأليف شده است.
از ابتدای بنياد طبرستان تا استيلای آل زيار
به تصحيح عباس اقبال
به اهتمام محمد رمضانی
کارم از عشق به جان است، چه تدبیر کنم؟
یار در پرده نهان است، چه تدبیر کنم.....؟
📝 اثیر اخسیکتی
🎙️رشید کاکاوند
@deklumehsara
@ketabkhaneadabi1398
کتاب صوتی
کتاب : #مرگ_ایوان_ایلیچ
نویسنده : #لئو_تولستوی
گوینده : #محسن_زرآبادی_پور
«این رمان به عنوان یکی از برترین شاهکارهای ادبیات در رابطه با موضوع مرگ در نظر گرفته میشود.
مرگ ایوان یلیچ یکی از کوتاه ترین کتابهای تولستوی است و داستان آن درباره مردی است که با نزدیک شدن به مرگ به پاسخ بزرگ ترین گره های زندگیش میرسد.»
«در من شادی میآید
نه آن جهانی و نه این جهانی،
الّا همین شادی وجود تو»
📖 مقالات شمس تبریزی
✍ تصحیح محمدعلی موحد، نشر خوارزمی
دقایقی
مست اشعار دلنشین
حضرت مولانا باشیم 🦋🎼
📝 خوانش گزینشی از مقالات شمس
اگر چراغ دلی،
دان که راه خانه کجاست
وگر خداصفتی،
دان که کدخدات منم
🎼 بهانه من 🌙
ماه من به دامنم بنشین کز غمت ستاره بارم
- رهی معیری
✋🦋
... و کتاب دیگری که به پایان رسید.
📓 کتابخانه نیمهشب | مت هیگ ✔️
بله، معلوم است که نمیتوانیم همهجا برویم یا با همه ملاقات کنیم یا همه کار بکنیم، ولی بیشتر حسها، در تمام زندگیها در دسترسند. برای تجربه حسِ بردن لازم نیست تمام بازیها را بازی کرده باشیم. برای درک موسیقی لازم نیست تمام قطعات موسیقی جهان را بشنویم. لازم نیست تمام انگورهای دنیا از تمام تاکستانهای جهان را چشیده باشیم تا لذت شراب را درک کنیم. عشق و خنده و ترس و درد، عاطفههای جهانی هستند.
فقط لازم است که چشمانمان را ببندیم و نوشیدنیای که دستمان است را مزهمزه کنیم و از طعمش لذت ببریم. کافی است به همین آهنگی که پخش میشود گوش کنیم. همانقدر کامل و بینقص زندهایم که در تمام زندگیهای ممکنِ دیگر زندهایم و در تمام این زندگیها به طیفِ ثابتی از عاطفهها دسترسی داریم.
ما فقط نیاز داریم یکنفر باشیم.
ما فقط نیاز داریم که یک وجود را حس کنیم.
لازم نیست همهکار بکنیم یا همهچیز باشیم. همینطوری هم بینهاتیم. الان که زندهایم، همین که زندهایم، آیندهای پر از امکانات غیرقابل شمارش داریم. خب، پس بیایید با خودمان مهربان باشیم. بیایید گاهی سرمان را هر جا هستیم بلند کنیم و ببینیم که آسمان تا بینهایت ادامه دارد.
دیروز یقین داشتم هیچ آیندهای ندارم و محال بود بتوانم زندگیام را همانطور که هست بپذیرم. با این حال امروز، همان زندگی همیشگیام پر از امید و امکانات بالقوه به نظرم میرسد.
فکر میکنم غیرممکن، با زنده بودن ممکن میشود. آیا زندگی من قرار است به طرز معجزه آسایی خالی از درد، ناامیدی، سوگواری، دلشکستن، سختی، تنهایی، افسردگی باشد؟ نه.
ولی آیا میخواهم زنده بمانم؟
بله. بله.
هزاران بار بله.
✍ #مت_هیگ [ 📓 کتابخانه نیمهشب ]
@ketabkhaneadabi1398
🌞🍃
𝐆𝐎𝐎𝐃 𝐍𝐄𝐖 𝐃𝐀𝐘
----------------------------
رفیقِ من؛
برای کاری که بهش علاقه داری زمان خرج کن
علاقهی تو یعنی ندای درونت
چه صدایی مهم تر از صدای وجودت؟
جای اینکه خفهش کنی
تریبون بده بهش
دیکتاتور روح خودت نباش!
حواست هست؟
این زمانی که داره میگذره عمر توعه...
اون کتابی که قولش رو به خودت داده بودی رو شروع کن بخون
اون فیلمی که دلت میخواد تماشا کنی رو برو ببین زودتر
این لحظههایی که با وقت تلف کردن میگذره
کیفیت زندگی آدم رو میاره پایین
چقدر از زمانی که در اختیارت هست رو برای خودت صرف میکنی؟
چقدر از عمرت؟
جواب این سوال میشه حسرت دمِ مرگ !
✍🏻 علی سلطانی
@ketabkhaneadabi1398
دقایقی
مست اشعار دلنشین
حضرت مولانا باشیم 🦋🎼
ای ساقی اگر سعادتی هست تراست
جانیودلیوجان و دل مست تراست
اندر سر ما عشق تو پا میکوبد
دستی میزن که تا ابد دست تراست
- حضرت مولانا
چشم جادوی سحر زین شب و تب گریان است
امشبی را شه دین در حرمش مهمان است
ظهر فردا بدنش زیر سم اسبان است
مکن ای صبح طلوع، مکن ای صبح طلوع
- شب عاشورا 🖤🌙
@ketabkhaneadabi1398
𝐒𝐄𝐁𝐄𝐁𝐈 𝐘𝐀𝐑
𝐁𝐋𝐎𝐊𝟑 & 𝐋𝐀𝐑𝐀
🎼🕊🔥
و گاهی هم ترکی گوش میدهم بیآنکه بفهمش!
@ketabkhaneadabi1398
تقویم، ورق میخورد
بیآنکه بپرسد امروز چندمِ کدام ماه است.
ساعت به وقتِ نیامدنت کوک شده
و نامت،
تنها هجای ممتدیست
که در رگِ این دقیقههای کسل میدود.
من دیگر تو را یادم نیست،
من با تو نفس میکشم.
✍ #رضا_آرام
@ketabkhaneadabi1398
🎹🎙
🅢🅤🅡🅟🅡🅘🅢🅔
سورپرایزها؛
طعمهای غیرمنتظرهاند
که زندگی در کام لحظهها میریزد.✨
@ketabkhaneadabi1398
📖🍃
𝐆𝐨𝐨𝐝 𝐅𝐞𝐞𝐥𝐢𝐧𝐠
---------------------
کشف بزرگی است که بفهمی میخواهی به همان جایی پناه ببری که از آن گریخته بودی. که بفهمی زندان یک مکان نیست، زندان چشمانداز تو از زندگی است.
✍ #مت_هیگ [ 📓 کتابخانه نیمهشب ]
@ketabkhaneadabi1398
💫کانال VIP به مناسبت تولد ادمین رایگان شد🌹
قیمت اصلی : 299 هزار تومان
عضویت در کانال VIP
🫵فقط امشب رایگان عضو شو
👇👇👇👇👇
/channel/addlist/abLWLFo08rhkZWU0
🌼🍁🍂
𝐆𝐨𝐨𝐝 𝐅𝐞𝐞𝐥𝐢𝐧𝐠
---------------------
پاییز آمده باشد
یا زمستان،
چه فرقی دارد؟
تو که میخندی،
درختانِ حیاطِ دلم
شکوفه میدهند.
✍ #رضا_آرام
@ketabkhaneadabi1398
«مرا اگر بر درِ بهشت بیارند،
اول در نگرم که او در آنجا هست؟
اگر نباشد گویم: او کو؟
نی مرا میباید که معیّن ببینمش همچنین برابر،
اگر نبود رفتم به دوزخ!»
📖 مقالات شمس تبریزی
✍ تصحیح محمدعلی موحد، نشر خوارزمی
🕊🍃
𝐆𝐎𝐎𝐃 𝐍𝐄𝐖 𝐃𝐀𝐘
----------------------------
«کسی میخواستم از جنس خود
که او را قبله سازم،
و روی بدو آرَم
که از خود ملول شده بودم.»
📖 مقالات شمس تبریزی
✍ تصحیح محمدعلی موحد، نشر خوارزمی
@ketabkhaneadabi1398
«بر سر گوری نبشته بود
که عمر این یک ساعت بود...
از آن ما این ساعت عمر است
که به خدمت مولانا آییم،
به خدمتِ مولانا رسیم.»
📖 مقالات شمس تبریزی
✍ تصحیح محمدعلی موحد، نشر خوارزمی
@ketabkhaneadabi1398
شعری در وصف امام حسین
از شاعر معاصر تاجیک "محمدعلی عجمی"
نیزه را سَرور من بسترِ راحت کردی
شام را غلغلهی صبحِ قیامت کردی
به لب تشنهات آن روز اشارت میکرد
خاتمی را که در انگشتِ شهادت کردی
عقل میخواست بمانی به حرم اما عشق
گفت بر نیزه بزن بوسه، اجابت کردی
بانگ لبیک که حجاج به لب می آرند
آیههایی ست که بر نیزه تلاوت کردی ... 🕊🥀
@ketabkhaneadabi1398
چیزی که یاد گرفتهام.
(به قلم یک هیچکس که همهکس بوده.)
ساده است سوگواری برای زندگیهایی که نکردهایم. ساده است حسرت پرورش استعدادهایی را خوردن که پرورش ندادهایم. آرزوی اینکه به پیشنهادهای گذشته جواب مثبت داده باشیم. ساده است که آرزو کنیم سختتر کار کنیم، بهتر معاشقه کنیم، پولمان را بهتر مدیریت کنیم، مشهورتر باشیم، در گروه موسیقیمان مانده باشیم، به استرالیا رفته باشیم، به دعوت قهوه جواب مثبت داده باشیم یا کمی بیشتر ورزش کرده باشیم. همهاش ساده است.
کاری ندارم که دلِ آدم برای دوستانی تنگ میشود که هرگز با آنها رفیق نشده، برای کارهایی که نکرده، آدمهایی که با آنها ازدواج نکرده و بچههایی که نداشته. سخت نیست که خودت را از دریچه چشم دیگران ببینی و آرزو کنی تمام نسخههای خودت باشی که دیگران از تو انتظار دارند. حسرت خوردن ساده است و میشود مدام حسرت خورد، میشود تا بینهایت حسرت خورد، تا روزی که عمرمان تمام شود.
ولی مشکل از زندگیهایی که حسرتِ نکردنشان را میخوریم، نیست. مشکل خودِ حسرت است. حسرت است که اراده ما را متزلزل میکند و قلبمان را میلرزاند و بزرگترین دشمن ما و آدمهای دیگر است. نمیتوانم با اطمینان بگوییم که نسخههای دیگر ما، بهتر میشدند یا بدتر. آن زندگیها هم فراز و نشیب خودشان را دارند و همزمان دارند پیش میروند. بله این حقیقت دارد. ولی خود تو هم داری پیش میروی و باید روی این پیشروی متمرکز باشی.
✍ #مت_هیگ [ 📓 کتابخانه نیمهشب ]
@ketabkhaneadabi1398
🕊🍃
دیدم رخ خوب گلشنی را
آن چشم و چراغ روشنی را
آن قبله و سجده گاه جان را
آن عشرت و جای ایمنی را
دل گفت که جان سپارم آن جا
بگذارم هستی و منی را
جان هم به سماع اندرآمد
آغاز نهاد کف زنی را
عقل آمد و گفت من چه گویم
این بخت و سعادت سنی را
- حضرت مولانا
@ketabkhaneadabi1398
باشد که سعادت پا در پای شما کوبد. 🕊
- حضرت مولانا
@ketabkhaneadabi1398
🎨 تابلوی مصیبت کربلا اثر حسین قوللر آقاسی
@ketabkhaneadabi1398
ساعت به وقت نیامدنت کوک شده! 👌⏰
در انتظار، چشمها آیندهای نیامدنی را میکاود... چشم از نگاه کردن و ندیدن خاموش میشود، دلش سرد میشود اما باز نگاه میکند... در انتظار همیشه یک عامل ناشناخته وجود دارد، نمیدانیم چیست، باید زمانی رخ بنماید، شاید لبخند مرگ باشد، شاید دست دوست باشد...
✍ #شاهرخ_مسکوب [ 📓 روزها در راه ]
@ketabkhaneadabi1398
«زندگی، مجموعهای از اتفاقات است که ما برای آنها آماده نیستیم؛ و زیبایی زندگی در همین است که هیچگاه دقیقاً نمیدانیم فردا چه سورپرایزی در آستین دارد.»
- ؟
@ketabkhaneadabi1398
دیگر حس نمیکرد به دنیا آمده که در خدمت رؤیاهای دیگران باشد. دیگر احساس نمیکرد رضایتمندی روحش در خواهر کامل بودن، یا دختر کامل، یا همسر کامل یا مادر کامل، یا کارمند کامل بودن یا هر چیز دیگری جز انسان بودن باشد؛ انسانی که در مسیر هدفهای خودش حرکت میکند و در برابر خودش پاسخگوست نه دیگران.
✍ #مت_هیگ [ 📓 کتابخانه نیمهشب ]
@ketabkhaneadabi1398
راست گفتی که فرج یابی اگر صبر کنی
صبر نیکست کسی را که توانایی هست
- حضرت سعدی
@ketabkhaneadabi1398