#سپاسگزاری
خدایا...
امروز که چشم باز کردم، فهمیدم بزرگترین نعمت این است که هنوز فرصت زندگی دارم
شکر برای نوری که از پنجره به خانهام میتابد،
شکر برای قلبی که هنوز امید را میشناسد،
و شکر برای دستانی که توان کار کردن و ساختن دارند
خدایا
گاهی دنبال چیزهای بزرگ میگردم و نعمتهای کوچک را نمیبینم؛
اما امروز میخواهم برای همان چیزهای ساده از تو تشکر کنم؛
برای یک نفس راحت،
برای یک لبخند از ته دل،
برای آرامشی که بیصدا به جان آدم مینشیند،
و برای مهری که در دل بندگانت قرار دادهای
ای خدای مهربان
اگر روزی سخت بود، تو کنارم بودی
اگر زمین خوردم، تو دستم را گرفتی
اگر ناامید شدم، تو چراغ امید را دوباره در دلم روشن کردی
پس امروز با دلی آرام میگویم:
شکر برای آنچه دادی...
شکر برای آنچه ندادی...
و شکر برای آنچه در زمان مناسب خواهی داد
مرا از کسانی قرار بده که نعمت را میبینند، محبت را میفهمند، و در هر حال، دلشان به یاد تو آرام است
الهی شکرت... برای امروز، برای زندگی و برای حضورت در تمام لحظههای من
#شکرگزاری
#نیایش
@shine41✨
شروع چالش جدید هفتگی از فردا شنبه ۱۴۰۵/۴/۶
در گروه مسیر ارتقا:
/channel/+k-0OHl0Nwtc1NjNk
« گروه مختص بانوان گرامی است.»
مایل بودید با ما همراه شوید.
🌱صبحِ جمعه آمد
و خدا پنجرههای نور را یکییکی
به روی زمین گشود...
گنجشکها زودتر از آدمها
فهمیدهاند که هنوز امید،
در این جهان نفس میکشد. 😍😍
🌱و من، در سپیدهی این آدینه،
دستم را به آسمان میسپارم
و برای تک تک تون طلب
آرامش میکنم...
🌸درود آدینه تون بخیر و نیکی🌸
🍏@shine41
روز نهم محرم: مسئول بودن
بسیاری از ما منتظر تغییر جهان هستیم، در حالی که از مسئولیتهای کوچک خود فرار میکنیم.
امروز مسئولیت یکی از کارهایی را که مدتی عقب انداختهای بپذیر و انجام بده.
اصلاح دنیا از مسئولیتپذیریهای کوچک آغاز میشود.
مأموریت امروز:
✨ پذیرفتن یک مسئولیت.
#کاروان_نجات_دلها #به_نام_امام_حسین
@shine41
10 روش برای خوشحالتر شدن خودتان و رسیدن به موفقیت: ✨🚀
1- دست از انجام کارهایی که تمایلی به انجامشان ندارید بردارید. 🛑
2- رک و صریح حرف بزنید. 🗣️
3- تلاش برای راضی نگه داشتن همه را متوقف کنید. 🙅♂️
4- منظور واقعی خود را بیان کنید. 🎯
5- به غرایز خود اعتماد کنید. 🌸
6- هرگز خودتان را تحقیر نکنید. 💪
7- الهامات خود را دنبال کنید. 💡
8- از نه گفتن بیم نداشته باشید. 🚫
9- از بله گفتن بیم نداشته باشید. ✅
10- با خودتان مهربان باشید. ❤️
@shine41
🌹 روز هفتم محرم: جبران
اگر حقی بر گردن ما باشد، آرامش کامل پیدا نمیکنیم.
امروز به یک کوتاهی، یک بدهی یا یک دل شکسته فکر کن و برای جبران آن قدمی بردار.
مأموریت امروز:
✨ جبران یک حق.
#کاروان_نجات_دلها #به_نام_امام_حسین
@shine41
روز ششم محرم: دفاع از یک حق
امروز اگر شاهد بیعدالتی، تخریب شخصیت یا ظلم به کسی بودی، سکوت نکن.
با احترام و حکمت، از حق دفاع کن.
مأموریت امروز:
✨ ایستادن کنار یک مظلوم.
#کاروان_نجات_دلها #به_نام_امام_حسین
@shine41
#برخیز_و_بدرخش
ولی هیچچیز زیباتر از این نیست که
پس از دلمردگیای دراز...
باری دیگر نور در وجود تو سر بردارد.
فردریش هولدرلین
✨⭐️✨⭐️✨⭐️✨⭐️
✨تغییر و رشد همه جانبه
✨ نکتههای آموزشی
✨ اکوسیستم رشد
اینجا چراغی روشن است ...🙋♀️🙏
اگر خواهان ارتقا و تکامل خود هستید و واقعا عملگرایید به ما بپیوندید.
(گروه فقط مختص خانم هاست.)
/channel/+k-0OHl0Nwtc1NjNk
روز سوم محرم:
زیباترین کارهای خیر، آنهایی هستند که کسی از آنها باخبر نمیشود.
امروز خدمتی انجام بده که فقط خدا از آن آگاه باشد.
بدون هیچ نام و انتظاری.
مأموریت امروز:
✨ یک خدمت پنهانی.
به نام امام حسین (ع)؛ برای یک دل.
#کاروان_نجات_دلها
#به_نام_امام_حسین
روز اول محرم: نجات یک دل از تنهایی 🌱
بعضی آدمها بیشتر از نان، به توجه و درک شدن نیاز دارند.
در میان دوستان، اقوام، همکاران یا همسایهها، حتماً کسی هست که مدتی است سراغش را نگرفتهاند، کسی به حرفش گوش نداده یا احساس میکند فراموش شده است 🥀.
امروز به نام امام حسین (ع) ، فقط چند دقیقه وقت بگذار.
یک تماس 📞. یک پیام 📱. یک احوالپرسی صمیمی.
فقط برای اینکه بداند هنوز کسی به یاد اوست ❤️.
شاید کاری که برای تو چند دقیقه زمان ببرد، برای او یکی از بهترین لحظات این روزها باشد ✨.
مأموریت امروز:
✨ یک نفر را از احساس تنهایی بیرون بیاور 💖.
و اگر انجام دادی، فقط بنویس:
«انجام شد؛ به نام امام حسین (ع).» 🤲
#کاروان_نجات_دلها #به_نام_امام_حسین
دوستان عزیز 🌱
اگر شما هم به رشد فردی، یادگیری، پیشرفت و حرکت در مسیر بهتر شدن علاقهمند هستید و دوست دارید در کنار افرادی همفکر و مثبتاندیش باشید، پیشنهاد میکنم یک گروه دوستانه و حمایتی تشکیل دهیم.
هدف این گروه، همراهی، تبادل تجربه، ایجاد انگیزه و کمک به یکدیگر برای رشد و ارتقاء در جنبههای مختلف زندگی است.
اگر مایل هستید در چنین فضایی حضور داشته باشید و در این مسیر در کنار هم حرکت کنیم، لطفاً با یک لایک یا اعلام موافقت، همراهی خود را نشان دهید تا با هم این جمع ارزشمند را شکل دهیم. 🙏 ✨
⭐️ لایکهای این پست به ۲۰ تا رسید گروه اختصاصی رو تشکیل می دهیم☺️
#تلاش
🌱 استعدادهای تو، بذرهایی هستند که سالها پیش کاشته شدهاند…
گاهی فکر میکنیم آرزوها و میلهای امروز ما «ناگهانی» به وجود آمدهاند، اما حقیقت این است که هر میل، ریشهای در گذشته دارد؛ گذشتهای دورتر از آنچه تصور میکنیم.
امیال ما مثل بذرهایی هستند که در زمین جان ما کاشته شدهاند و امروز فقط زمان جوانه زدنشان رسیده است.
✨ استعدادهای ذاتی، همان بذرهای آماده رشدند.
تعلیم و تلاش، مانند آبیاری و نور خورشید هستند.
اما حقیقت این است که درون ما «باغی پنهان» وجود دارد که میتواند رشد کند، تغییر کند و هر روز شکل تازهای بگیرد.
🍃 زندگی ما باغی است که باید آن را هرس کنیم، آبیاری کنیم و از آن مراقبت کنیم.
اگر رشدهای نادرست را بهموقع ریشهکن کنیم و از استعدادهای پاک و اصیل خود محافظت کنیم،
میوههای این باغ در آینده، شیرینتر، پربارتر و روحبخشتر خواهند بود.
✨ مسیر رهایی، مسیر استفاده درست از استعدادهاست.
هر قدمی که امروز برای پرورش استعدادهای واقعیات برمیداری، فردایی نو میسازد؛
فردایی که بخشهای ناشناخته وجودت را بیدار میکند و آیندهات را شکل میدهد.
🌿 با خود مهربان باش. مراقب باغ درونت باش.
@shine41
اگر میخواهی قدرت واقعی رو تجربه کنی، از امروز یک تصمیم بگیر:
دیگه خودت رو از عظمت هستی جدا نبین.
هر صبح که بیدار میشی، یادت باشه:
همون نیرویی که خورشید رو طلوع میده،
همون نظمی که فصلها رو جابهجا میکنه،
همون هوشمندی که زندگی رو در دل یک دانه پنهان کرده…
اجازه داده تو هم امروز یک روز جدید رو شروع کنی.
این یعنی هنوز کار تو با زندگی تموم نشده.
هنوز فصلهای بزرگی در راهه.
هنوز قدرتهایی درون تو هست که بیدار نشدند.
هنوز نسخهای از تو وجود داره که خودت هم ندیدی.
پس به جای اینکه از خودت بپرسی:
«آیا میتوانم؟»
از خودت بپرس:
«اگر به تمام ظرفیت وجودم دسترسی پیدا کنم، چه چیزهایی ممکن میشه؟»
و باور کن…
پاسخ این سؤال، میتونه کل مسیر زندگیات رو تغییر بده
#تلاش
@shine41
#تمرکز_روی_خودم
لئو تولستوی در اواخرِ عمرش حرفِ عجیبی زد: "همه میخواهند بشریت را عوض کنند، اما هیچکس به فکرِ عوض کردنِ خودش نیست"
ما همیشه منتظریم یک نفر بیاید و حالمان را خوب کند، یک نفر بیاید و ما را از این وضعیت نجات دهد. اما حقیقتِ تلخ این است که منجی، در آینه است.
تا وقتی یاد نگیری که چطور با تنهاییِ خودت رفیق باشی، هر رابطهای برایت فقط یک "مُسکن" موقتی است، نه درمان. برایِ پرواز، اول باید تمامِ چیزهایی که به زمین میدوزندت را رها کنی...
@shine41
روز دهم محرم: ادامه راه
ده روز گذشت؛ اما مهربانی نباید متوقف شود.
اگر در این روزها دلی آرامتر شد، امیدی زنده شد یا لبخندی بر چهرهای نشست، این آغاز راه است نه پایان آن.
مأموریت امروز:
✨ ادامه دادن این مسیر از محرم تا محرم
#کاروان_نجات_دلها #به_نام_امام_حسین
روز هشتم: یک تصمیم ماندگار
این روزها فقط یک پویش نیست؛ تمرینی برای زندگی است.
امروز یک کار خیر را انتخاب کن که میخواهی در تمام سال ادامه دهی.
کمک به نیازمندان، سر زدن به سالمندان، آموزش، یا هر خدمت دیگری.
مأموریت امروز:
✨ انتخاب یک عهد ماندگار.
سعی کنید در دیدگاه تصمیمتان را بنویسید تا دوستان هم ایده بگیرند.
#کاروان_نجات_دلها #به_نام_امام_حسین
#تلنگر
از هر نعمتی که امروز خدا به شما داده استفاده کنید.نعمت را نمی توان پسانداز کرد.
هیچ بانکی وجود ندارد که ما بتوانیم نعمتهایی را که دریافت کردهایم به آن بسپاریم تا هر زمان که صلاح می دانیم از آنها استفاده کنیم.
اگر از نعمتها استفاده نکنید،نعمتها از دست می روند،بدون اینکه بتوان دوباره آنها را بدست آورد.
@shine41
لینک یاب 📎
گروه مسیر ارتقا: 🚀 ( ویژه خانم ها)
/channel/+k-0OHl0Nwtc1NjNk
کانال کتاب سفر به روشنای رهایی: 📖 @safarerahaee
کانال نردبان نور: ✨ @shine41
کانال ایتا:( در شرایط اینترنت ملی)
https://eitaa.com/nardebanenoor
#تلنگر
مادرم بعد از آنکه همه ما فرزندانش دنبال زندگی خودمان رفته بودیم، عادت کرد با تلویزیون روشن بخوابد.
اوایل فکر میکردم فقط یک عادت ساده است.
تا اینکه شبی مهمانش بودم.
حدود ساعت دو نیمهشب برای خوردن یک لیوان آب از خواب بیدار شدم. تلویزیون هنوز روشن بود و نور آبی و کمرنگش فضای پذیرایی را روشن کرده بود. مادرم روی مبل خوابیده بود و دستانش را دور خودش حلقه کرده بود، انگار میخواست چیزی را در آغوش بگیرد که دیگر آنجا نبود.
آرام به سمت تلویزیون رفتم تا خاموشش کنم.
اما قبل از اینکه دستم به کنترل برسد، صدای زمزمهاش را در خواب شنیدم،
گفت:
تلویزیون را خاموش نکن… اینطوری حس میکنم هنوز آدمهایی در خانه هستند.
دلم شکست.
آن لحظه فهمیدم مادرم از تاریکی نمیترسد.
او از سکوت میترسد.
از سکوت خانهای که روزی پر از خنده و گفتوگو بود.
از سکوت آشپزخانهای که زمانی عطر غذاهایش و صدای رفتوآمدها که همه جا را پر میکرد.
از سکوت اتاقهایی که حالا درهایشان بسته مانده و کمتر کسی واردشان میشود.
از سکوت روزهایی که میگذرند و تلفن کمتر از گذشته زنگ میخورد.
از سکوتی که در آن کسی نمیپرسد ، مامان، امروز حالت چطور است؟
در حالی که من سرگرم ساختن زندگی خودم بودم، کار میکردم، دنبال مسئولیتهایم میدویدم، بهانه میآوردم که وقت ندارم.
مادرم یاد گرفته بود با صدای آدمهای غریبه در تلویزیون به خواب برود، چون صدای فرزندانش دیگر در خانهاش نمیپیچید.
آن شب دیگر خوابم نبرد.
نشستم و به او نگاه کردم.
به دستان خستهاش.
همان دستهایی که وقتی میترسیدم دستم را میگرفتند.
همان دستهایی که برایمان غذا میپختند، اشکهایمان را پاک میکردند و بیوقفه زحمت میکشیدند تا هیچ کمبودی احساس نکنیم.
همان دستهایی که تمام عمر تلاش کردند ما هرگز احساس تنهایی نکنیم.
و آنجا بود که حقیقتی تلخ در وجودم نشست.
بعضی از پدرها و مادرها بیش از پول، به حضور فرزندانشان نیاز دارند.
زیرا روزی میرسد که دیگر اصراری برای دیدن ما نمیکنند.
کمتر تماس میگیرند.
کمتر میگویند دلتنگمان هستند.
نه به این دلیل که دیگر نیازی به ما ندارند.
بلکه چون نمیخواهند سربار به نظر برسند.
و شاید غمانگیزترین بخش ماجرا همین باشد.
کسانی که تمام زندگیشان را صرف عشق ورزیدن، مراقبت کردن و ساختن دنیایی امن برای ما کردهاند، گاهی در سالهای پایانی عمرشان در خانههایی ساکت و خالی مینشینند و برای فرار از تنهایی، به صدای تلویزیون پناه میبرند؛ تنهاییای که هرگز دوست نداشتند ما از آن باخبر شویم.
اگر پدر و مادرتان هنوز در کنار شما هستند، به آنها زنگ بزنید،
به دیدنشان بروید،
کنارشان بنشینید،
به حرفهایشان گوش دهید، حتی اگر آن داستانها را صد بار تکرار کرده باشند.
نویسنده: ؟
@shine41
روز پنجم محرم:حذف یک عادت بد
هر کدام از ما چیزی در وجود خود داریم که مانع رشد و آرامش ماست.
امروز یکی از عادتهای ناپسند خود را انتخاب کن و تصمیم بگیر برای ترک آن اقدام کنی.
مأموریت امروز:
✨ تصمیم و تلاش برای حذف یک عادت بد به مدد امام حسین (ع)
#کاروان_نجات_دلها #به_نام_امام_حسین
روز چهارم محرم: احترام 🌹
احترام، سادهترین و در عین حال ارزشمندترین هدیه انسانی است 🎁.
امروز مراقب کلمات و رفتار خود باش 👀.
شاید حفظ حرمت یک انسان، بزرگترین کار خیر امروز باشد ✨.
مأموریت امروز:
✨ حفظ حرمت یک انسان.
به نام امام حسین(ع)؛ برای یک دل 💚.
#کاروان_نجات_دلها
#به_نام_امام_حسین
به زودی لینک اعلام میشه...
فقط برای خانم های عملگرای اهل رشد
روز دوم محرم: 🗓️
گاهی یک پیام کوتاه، دیواری را فرو میریزد، که سالها میان دو نفر ساخته شده است.
امروز به کسی که از او دلگیر هستی یا میدانی از تو دلگیر است، قدمی برای آشتی نزدیک شو. 🤝
لازم نیست همه چیز حل شود؛ فقط کافی است راه گفتگو باز شود. 💬
مأموریت امروز: ✨
✨ بخشش 🕊️
به نام امام حسین؛ برای یک دل. 💚
#کاروان_نجات_دلها #به_نام_امام_حسین
سلام بر همراهان گرامی،
سالانه با فرا رسیدن محرم، قلبهایمان به یاد بزرگترین حماسه عشق، آزادگی و انسانیت میتپد. با اشک ریختن و عزاداری، بر مظلومیت امام حسین (ع) و یارانش سوگ میسراییم. امسال، پرسشی را از خود میپرسیم: اگر امام حسین (ع) امروز در میان ما بودند، چه میخواستند؟ آیا صرفاً برگزاری مراسم و عزاداری کافی است؟ یا به دنبال آنکه در کنار عزاداری، همدرد با رنجهای انسانها باشیم؟
با همین نیت، پویش «کاروان نجات دلها» را در کانال نردبان نور، با همراهی شما عزیزان، شکل میدهیم. در این کاروان، هدف صرفاً صرف هزینه، انجام کارهای عجیب یا نامگذاری نیست. بلکه در دهه اول محرم، هر روز قصد داریم قدمی کوچک برای بیداری دوباره برداریم.
هدف ما ساده است: در پایان این ده روز، به جای آنکه فقط بگوییم در چند مجلس شرکت کردیم، بتوانیم از خود بپرسیم: «به نام امام حسین (ع)، چه تحولی در ما رخ داد؟»
در این دهه، هر روز پیامی کوتاه منتشر خواهد شد و مأموریتی انسانی و اخلاقی پیش روی ما قرار میگیرد. هیچ اجباری در کار نیست؛ اما شاید به لطف یک اقدام کوچک، دلی آرامتر شود. اگر مایل به همراهی در این کاروان هستید، کافی است در دل نیت کنید: «خدایا، مرا در این ده روز، به عشق امام حسین (ع)، وسیلهای برای خدمت به بندگانت قرار ده.»
به امید آنکه محرم امسال، علاوه بر اشک بر حسین (ع)، نشانی از اخلاق، مهربانی، آزادگی و مسئولیتپذیری حسینی نیز در زندگی ما نمایان گردد.
یا حسین (ع)
#کاروان_نجات_دلها
تردید نکن که نوری هست، شاید چندان نباشد
که گفتهاند، اما آنقدر هست که از پس
تاریکیات برآید.
👤چارلز بوکوفسکی
@shine41
🦋 کلام ماندگار ...
💫زندگی نمیگذارد خام بیایی و خام بروی؛
تو را میپزد و نرم میکند.
با زندگی نمیتوانی دست و پنجه نرم کنی
تو جزئی و برای کل نمیتوانی تصمیم بگیری
این کل است که برایت تصمیم میگیرد
تو فقط یک کار میتوانی انجام دهی:
تسلیم بودن؛
رها کردن،
لذت بردن،
پذیرش رویدادها،
بی واکنش بودن،
انعطاف پذیری و نرم بودن،
تمامِ جهانِ هستی به این شکل است
فقط تو متفاوت هستی!
میپرسی چرا؟
چون صدای سرت را بُت کرده ای
چون صدای سرت اربابت شده است
چون افکارت را جدی گرفته ای
چون میخواهی بگویی هستی
چون خودت را فکر میپنداری
چون از ارتعاش زندگی محروم شده ای
چون صخره ای از اندیشه ها شده ای
چون خود را با نقش ها یکی میپنداری
چون سخت و سفت و شکننده شده ای
چون چسبیده ای به صدای سرت و ولش نمیکنی
ول کن!
ول کن
و به شیوه آب ها زندگی کن
مانند آب ها انعطاف پذیر باش آب را زندگی کن
آب که شدی، زندگی میکنی
آب که شدی، جاری میشوی
آب شو تا او بیاید...
اشو
@shine41
ما کاملاً فراموش کردهایم که چرا در اینجا هستیم. 🤔
اولاً چرا آمدهایم؟ 🤷♂️ چه چیزهایی را باید بیاموزیم و یا کسب کنیم؟ از چه چیز آگاه شویم؟ 🧐
ما کیستیم؟ و از کجا آمدهایم؟ و به کجا میرویم؟ 🌍
سرچشمه و مبدأ ما کجاست؟ و علت سفر و ورودمان به این زندگی و این بدن و این جهان چیست؟ و تا به حال چه چیزهایی به دست آوردهایم؟ 🎒
اگر مرگ به سراغمان بیاید، که بی شک خواهد آمد، همه چیزها از دست میرود. 👻 فرزند، خانواده، نام، شهرت، پول، قدرت، مقام و موقعیت همه چیز فقط در یک لحظه از دست میرود. ⏳ و شما تنها میمانید، تنهاى تنها... 🥀
تمام کارهایتان نیمه تمام باقى میماند. و یکباره متوجه میشوید تمام آن چیزهایی را که برایشان زحمت کشیدهاید، و اینقدر برایتان مهم و ارزشمند بود، چیزی به جز یک رؤیا نبوده است. 🌫️ و دستها و قلبتان خالی مانده است و فریب نفس را خوردهاید. 😶
نفس چیزی به جز طمع نیست؛ نام دیگر نفس، طمع است و میخواهد همه چیز را مالک شود. 🤲 ولی تمام چیزهایی که مالک آن بودهاید و آنچه را که در رؤیاهای خود انجام دادهاید، همه از دست خواهند رفت. 🍂
لحظهای که بیدار شوید، در شگفت خواهید بود که تا چه اندازه وقت خود را به هدر دادهاید. و چه زندگیهایی را در رؤیا به سر برده و چه رؤیاهایی را زندگی کردهاید. 😴
سالک بودن بدین معناست که از این رؤیاها بیرون بیاییم. 🚪 یعنی بیدار شدن تلاش کنیم. بیداری یعنی هوشیار و آگاه بودن، و سرشار شدن از نور درونی به طورى که ناآگاهی و بیخبری و خواب شما از میان برود و تاریکی خواب، دیگر از درونتان محو گشته و شما کاملاً بیدار گردید. ✨🧠
اوشو
#تلاش
@shine41