30684
💯بزرگترین مرجع آموزشی مالیاتی 📅 تاریخ تاسیس ١٣٩۵/٠٨/٢٧ ✅مشاور و مجری کلیه خدمات مالی و مالیاتی ♻️مدیریت مجموعه : سجاد حیدری ۰۹۱۲۳۶۲۹۷۵۲ عضو انجمن حسابداران خبره ایران 🔺شامد1-1-695704-61-4-1 @sajjadheydari1 🔰شرایط تبلیغات @acctabligh
🟢 آخرین تغییرات فصل در یک کپسول
📌 رویداد oCAPS یک فرصت فصلی است که مهمترین تغییرات حوزه مالی، مالیاتی، حسابداری و تأمین اجتماعی را در یک وبینار ۴ ساعته جمعبندی، تحلیل و ارائه میکند.
🔹 در دومین دوره oCAPS، این موضوعات با حضور متخصصان این حوزه بررسی خواهد شد:
▪️ دکتر غفارزاده: تشریح تغییرات آییننامه دادرسی مالیاتی ابلاغشده از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی و ...
▪️ دکتر معینزاده: تحلیل ابعاد مختلف بخشنامه تسعیر ارز و ...
▪️ آقای سجاد حیدری: بررسی جرائم ماده ۲۲ با توجه به دستورالعملهای صادرشده و ...
▪️ آقای قبول: آشنایی با نحوه صدور و ویژگیهای برگههای تشخیص سیستمی و ...
دستورالعمل مالیاتی
شماره: ۲۰۰/۱۴۰۳/۵۱۱
تاریخ: ۱۴۰۳/۱۰/۱۷
ترتیبات اقدامات اجرایی برای اشخاص حقوقی
با توجه به صدور دادنامه هیات عمومی دیوان عدالت اداری به شماره ۱۴۰۳۳۱۳۹۰۰۰۰۱۹۵۳۵۱۸ مورخ ۱۵/ ۸/ ۱۴۰۳ متضمن نظر فقهای محترم شورای نگهبان ناظر بر ابطال اطلاق دستور العمل شماره ۲۳۰/۲۱۸۰۹ د مورخ ۱۳۹۹/۵/۲۲ از زمان صدور، مقرر می دارد:
🔺در اجرای مقررات ماده (۱۹۸) و اختیارات حاصله از آیین نامه اجرایی ماده (۲۱۸) قانون مالیات های مستقیم و در راستای اجرای صحیح مقررات به منظور تسریع در وصول بدهی های قطعی شده ادارات کل امور مالیاتی ترتیبی اتخاذ نمایند تا با استفاده از همه ظرفیت های قانونی اقدامات و عملیات اجرایی به ترتیب نسبت به شخص حقوقی بدهکار و مدیران فعلی آن معمول شود و چنانچه با وجود اقدامات انجام شده وصول بدهی های مذکور از اشخاص موصوف امکان پذیر نباشد با توجه به مسئولیت تضامنی مدیرانی که بدهی در دوران مدیریت آنها قطعی شده است نسبت به پیگیری عملیات اجرایی برای مدیران یاد شده اقدام نمایند. مع الوصف با ابطال اطلاق دستور العمل فوق الذکر، این حکم نسبت به مدیرانی که قصوراً اطلاعی از مالیات متعلقه نداشته اند و یا دارای حق امضا نیستند و راه تخلصی از پرداخت مالیات ندارند، جاری نیست و در این گونه موارد نیز به ادعای مدیران در هیئت حل اختلاف مالیاتی موضوع ماده (۲۱۶) قانون مذکور رسیدگی خواهد شد.
🔺لازم به ذکر است موارد زیر از جمله مصادیق عدم اطلاع مدیران از مالیات متعلقه به شمار نمی آید:
۱- مدیرانی که مالیات قطعی مطابق مقررات به آنها اطلاع رسانی شده باشد، نسبت به همان مالیات؛
۲- مدیرانی که برای پرداخت یا ترتیب پرداخت مالیات قطعی اقدام به امضای سند مالی از قبیل چک یا سفته نموده باشند، نسبت به مالیات موضوع استاد مذکور
۳- مدیرانی که اقدام به تسلیم اظهارنامه یا امضای صورتهای مالی از جمله ترازنامه نموده باشند، نسبت به مالیات ابرازی و مالیات مندرج در اسناد مذکور؛
۴- مدیرانی که برای دفاع نسبت به مطالبه مالیات قطعی همچنین در خصوص پرداخت یا ترتیب پرداخت آن اقدام به مکاتبه امضای وکالت نامه یا معرفی نماینده جهت مالیات قطعی که از شخص حقوقی مطالبه شده نموده باشند نسبت به مالیاتی که موضوع مکاتبه وکالت یا نمایندگی است؛
۵- مدیران شرکت های بورسی نسبت به مالیات ابرازی و قطعی مندرج در صورتهای مالی که اقدام به بارگذاری آنها در پایگاه های اینترنتی مربوط نموده اند. همچنین استفاده مدیران از سازوکارهای پیش بینی شده در اساسنامه یا قانون از طرقی مانند تسلیم اظهار نامه رسمی یا اقامه دعوی که نهایتاً منجر به خروج و تخلص آنان از سمت مدیریت نگردیده است از جمله مصادیق وضعیتی است که مدیران فاقد حق امضا راه تخلصی از پرداخت مالیات ندارند.
➖تبصره – کلیه مقررات مغایر از جمله دستورالعمل شماره ۲۳۰/۲۱۸۰۹ / د مورخ ۱۳۹۹/۵/۲۲ از تاریخ تصویب ملغی الاثر است.
🆔 @danestanihaiemalyati
عنوان آگهی: دعوت به همکاری:
1-رئیس حسابداری مالی 2 نفر
2-کارشناس مالی-6 نفر - تهران
«یک شرکت تولیدی در حال رشد و توسعه» جهت تقویت بدنه کارشناسی خود، از متخصصین حوزه مالی و حسابداری دعوت میکند تا در قالب «رئیس حسابداری مالی و کارشناس مالی» به مجموعه بپیوندند.
🎯 شرح جایگاه شغلی رئیس حسابداری:
رئیس حسابداری، مسئولیت هدایت و نظارت بر تیمهای زیر را بر عهده خواهد داشت:
- حسابداری فروش و صادرات
- حسابداری خرید و واردات
- مدیریت خزانه و جریان وجوه نقد
- مدیریت اعتبارات اسنادی داخلی (LC) و تسهیلات مالی
- مدیریت امور مالیاتی و تکالیف قانونی
✅ پیشنیازهای ضروری :
- حداقل 5 سال سابقه کار اجرایی و قابل اثبات در شرکتهای تولیدی معتبر.
- آشنایی کاربردی و نسبی با نرمافزار راهکاران.
- تسلط کامل بر استانداردهای حسابداری و قوانین بهروز مالیاتی.
- توانایی تحلیل مالی و حل مسئله.
🌟 ویژگیهای فردی مورد نیاز:
- مسئولیتپذیری بالا: توانایی پاسخگویی در قبال خروجیهای تیم.
- رویکرد حرفهای: فردی متین، متمرکز بر نتیجه و به دور از حاشیه.
- روحیه تیمی: تسلط بر مدیریت تعاملی و توانایی ارتقای کارایی تیم.
کارشناسان مالی:
1-کارشناس حسابداری فروش و صادرات
2-کارشناس حسابداری خرید و واردات
3-کارشناس مالیاتی
4-کارشناس تسهیلات مالی و اعتبارات اسنادی
5-کارشناس حسابداری انبار
6-کارشناس بهای تمام شده
حداقل 3 سال سابقه کار قابل اثبات در شرکت های تولیدی معتبر، آشنایی نسبی با نرم افزار راهکاران، مسلط به کار تیمی،آشنایی نسبی به استانداردهای حسابداری و قوانین مالیاتی(سامانه ها)-متمرکز بر نتیجه و به دور از حاشیه
💼 مزایا و شرایط:
- حقوق و مزایا مطابق با تخصص و سوابق (پس از مصاحبه).
- محیط کاری پویا و رو به رشد.
📍 نحوه ارسال رزومه:
خواهشمند است در صورت حائز شرایط بودن، رزومه خودتان را به شماره 09102087454 در پیام رسان بله ارسال کنید
🔹بخشنامه مالیاتی
شماره ۴۰/ ۱۴۰۵/ ۲۰۰
تاریخ ۱۱/ ۵/ ۱۴۰۵
🔺 تمدید مهلت بارگذاری اطلاعات مالی دوره سه ماهه اول سال ۱۴۰۵ در سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی و مهلت تعیین سقف بدهی مالیاتی برای بلامانع بودن صدور گواهی موصوع ناده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم
🆔 @danestanihaiemalyati
📣 بخشنامه تمدید ارسال اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی و حقوقی تا پایان شهریور ماه
🆔 @danestanihaiemalyati
🔰31 تیر ماه آخرین مهلت ارسال اظهارنامه مستغلات
🆔 @danestanihaiemalyati
🟢 آخرین تغییرات فصل در یک کپسول
📌 رویداد oCAPS یک فرصت فصلی است که مهمترین تغییرات حوزه مالی، مالیاتی، حسابداری و تأمین اجتماعی را در یک وبینار ۴ ساعته جمعبندی، تحلیل و ارائه میکند.
🔹 در نخستین دوره oCAPS، این موضوعات با حضور متخصصان این حوزه بررسی خواهد شد:
▪️ دکتر دانیال محجوب؛ استاندارد حسابداری ۴۴ و الزامات اجرایی در سال ۱۴۰۵
▪️ دکتر فاطمه هادلوند؛ تغییرات دادرسی مالیاتی و آثار آن
▪️ دکتر فاطمه پوریعقوبی؛ آخرین اصلاحات حوزه تأمین اجتماعی
▪️ دکتر مهران مرشد؛ مهمترین بخشنامهها، آرای مالیاتی و رویدادهای اثرگذار فصل
✅ اگر مدیر مالی، حسابدار، مشاور مالیاتی یا حسابرس هستید، oCAPS این فرصت را فراهم میکند تا بدون مطالعه دهها بخشنامه و رأی، تصویری روشن از مهمترین تغییرات فصل داشته باشید.
✳️ برای اطلاع از جزئیات کامل برنامه و ثبتنام، از طریق لینک زیر اقدام کنید:
https://orash.ir/ocaps-1405/
#مالی_حسابداری #مالیات #حسابداری #تامین_اجتماعی #OCAPS
🌱 ما را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید:
تلگرام | اینستاگرام | بله | ایتا | آپارات
https://orash.ir
🔹کارپوشه تجاری | کارپوشه غیرتجاری
➖کارپوشه تجاری:
کارپوشه های که در سامانه مودیان صرفا به اشخاص تجاری اختصاص می یابد،
➖کارپوشه غیرتجاری:
کارپوشه ای که در سامانه مودیان به اشخاص غیرتجاری اختصاص می یابد ، به هر شخص غیرتجاری یک (کارپوشه غیرتجاری) یکتا تخصیص می یابد.
🆔 @danestanihaiemalyati
🔰 نگرانی از بابت آخرین مهلت ارسال اظهارنامه عملکرد نداشته باشید چون سایت همچنان غیرفعال است
💯 قطعا مهلت ارسال تمام اظهارنامه های مالیاتی تمدید خواهد شد
🆔 @danestanihaiemalyati
🔰 بخشنامه تمدید مهلت استرداد خلاصه عملکرد ارزش افزوده زمستان سال 1404 تا 5 خرداد ماه
🆔@danestanihaiemalyati
🔰 بخشنامه تمدید فرصت ارسال صورتحساب الکترونیک در سامانه مودیان سال 1404 و 1405
🆔 @danestanihaiemalyati
انشالله بعد از پایداری وضعیت اینترنت در کشور فعالیت کانال تلگرام مجدد ادامه خواهد داشت
در حال حاضر تنها فعالیت کانال دانستنی های مالیاتی در شبکه اجتماعی بله است
🆔 https://ble.ir/danestanihaiemalyati
🔹سامانه یکپارچه تقسیط و بخشودگی مالیاتی به زودی راهاندازی میشود
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی:
🔺با راهاندازی این سامانه، مودیان بهراحتی و بدون نیاز به چانهزنی میتوانند درخواستهای خود را ثبت کنند.
🔺با راهاندازی این سامانه، مودیان مالیاتی میتوانند خیلی راحت با مراجعه به آن، درخواستهای خود را انجام دهند و درگیر چانهزنی و تعامل مستقیم با مدیران نشوند. این کار هم سریعتر انجام خواهد شد.
🆔 @danestanihaiemalyati
🔹زمان لازم الاجرا شدن آراء صادره از هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
🔺با عنایت به ماده ۹۲ قانون دیوان عدالت اداری، رعایت مفاد آراء هبات عمومی دیوان پس از ابلاغ به طرف شکایت یا انتشار در روزنامه رسمی الزامی است.
🔺لذا لازم الاجرا شدن آراء مذکور منوط به ابلاغ مفاد آن به موجب بخشنامه های صادره سازمان امور مالیاتی نمی باشد
🆔 @danestanihaiemalyati
◾️ماده ۲۲ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان
تخلفات و حسب مورد، جریمه های متعلقه به شرح زیر خواهد بود:
🔺الف - عدم صدور صورتحساب الکترونیکی، معادل ده درصد (۱۰%) مجموع مبلغ فروش انجام شده بدون صدور صورتحساب الکترونیکی یا بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال، هر یک که بیشتر باشد.
🔺ب - عدم عضویت در سامانه مودیان، عدم استفاده از پایانه فروشگاهی، عدم استفاده از حافظه مالیاتی، استفاده از حافظه مالیاتی متعلق به سایر مودیان، یا واگذاری حافظه مالیاتی خود به دیگران، معادل ده درصد (۱۰%) مجموع مبلغ فروش انجام شده از آن طرق، یا بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال، هر یک که بیشتر باشد و محرومیت از اعمال معافیت های مالیاتی، نرخ صفر و مشوقهای موضوع قانون مالیات های مستقیم در همان سال مالی.
🔺پ - عدم اعلام شماره حساب یا حسابهای بانکی واحد اقتصادی که گردش مالی واحد از طریق آن یا آنها انجام میشود به سازمان، معادل ده درصد (۱۰%) مجموع مبلغ فروش انجام شده از طریق آن حساب یا بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال، هر یک که بیشتر باشد و محرومیت از اعمال معافیت های مالیاتی، نرخ صفر و مشوقهای موضوع قانون مالیات های مستقیم در همان سال مالی.
🔺ت - عدم تحویل صورتحساب چاپی به خریدار، حذف یا مخدوش کردن صورتحساب، معادل دو درصد (۲%) مبلغ صورتحساب های مذکور یا معادل بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال هر یک که بیشتر باشد.
🔺ث - عدم رعایت احکام مذکور در مواد (۱۲)، (۱۳) و (۱۴) این قانون، معادل یک درصد (۱%) مبلغ فروش گزارش نشده یا معادل ده میلیون (۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال، هر یک که بیشتر باشد.
🔺ج- (الحاقی به موجب قانون مالیات بر سوداگری و سفته بازی مصوب ۸/ ۴/ ۱۴۰۴) عدم صدور صورتحساب الکترونیکی توسط اشخاص موضوع ماده (۱۶ مکرر) این قانون، به میزان ده درصد (۱۰ %) کل مبالغی که صورتحساب های الکترونیکی آن صادر نشده یا اصل مالیات متعلق، هر یک بیشتر باشد.اشخاص فوق در صورت تکرار تخلف فوق، مشمول مجازات های موضوع تبصره (۱) ماده (۲۳) این قانون میشوند.
➖تبصره ۱- مبلغ جریمه های ثابت مندرج در این قانون، متناسب با نرخ تورم سالانه بر اساس آخرین اعلام بانک مرکزی، هر سال توسط سازمان اعلام میشود.
➖تبصره ۲ (اصلاحی ۲۳/ ۸/ ۱۴۰۲)- سازمان نمیتواند بیشتر از پنجاه درصد (۵۰%) جریمه های موضوع این ماده را مطابق ماده (۱۹۱) قانون مالیات های مستقیم مورد بخشودگی قرار دهد. چنانچه عدم انجام تکالیف موضوع این قانون، خارج از اختیار مودی باشد، سازمان مکلف است جرائم موضوع این ماده را مورد بخشودگی قرار دهد.
➖تبصره ۳- در صورت اعمال جریمه های موضوع بند های «الف» و «ث» این ماده، جریمه موضوع ماده (۱۶۹) قانون مالیات های مستقیم اعمال نمی شود. در صورت اعمال جریمه های مذکور در بند «ب»، جریمه های مذکور در بند های «الف» و «ت» اعمال نمی شود.
🆔 @danestanihaiemalyati
🔹متن / قانون مالیات های مستقیم
ماده ۱۳۲
🔺درآمد ابرازی ناشی از فعالیتهای تولیدی و معدنی اشخاص حقوقی غیردولتی در واحدهای تولیدی یا معدنی که از تاریخ اجرای این ماده از طرف وزارتخانههای ذیربط برای آنها پروانه بهرهبرداری صادر یا قرارداد استخراج و فروش منعقد میشود و همچنین درآمدهای خدماتی بیمارستانها، هتلها و مراکز اقامتی گردشگری اشخاص یادشده که از تاریخ مذکور از طرف مراجع قانونی ذیربط برای آنها پروانه بهرهبرداری یا مجوز صادر میشود از تاریخ شروع بهرهبرداری یا استخراج یا فعالیت به مدت پنجسال و در مناطق کمترتوسعهیافته به مدت دهسال با نرخ صفر مشمول مالیات میباشد.
🔺بند ر - کلیه تاسیسات ایرانگردی و جهانگردی که قبل از اجرای این ماده [ تا سال ۱۳۹۴ ] پروانه بهرهبرداری از مراجع قانونی ذیربط اخذ کرده باشند تا مدت شش سال پس از تاریخ لازمالاجراء شدن این ماده [ ۱۳۹۶ لغایت ۱۴۰۰ ] از پرداخت پنجاه درصد (۵۰%) مالیات بر درآمد ابرازی معاف میباشند. حکم این بند نسبت به درآمد حاصل از اعزام گردشگر به خارج از کشور مجری نیست.
🔺بند ز - صددرصد (۱۰۰%) درآمد ابرازی دفاتر گردشگری و زیارتی دارای مجوز از مراجع قانونی ذیربط که از محل جذب گردشگران خارجی یا اعزام زائر به عربستان، عراق و سوریه تحصیل شده باشد با نرخ صفر مالیاتی مشمول مالیات میباشد.
🆔 @danestanihaiemalyati
💯 دوره جامع سامانه مودیان بروزرسانی رایگان شد
♨️ قسمت جدید اظهارنامه عملکرد اشخاص حقوقی در محیط کارپوشه سامانه مودیان
🔰 جهت تهیه دوره به سایت زیر مراجعه کنید
🆔 https://heydariacc.ir/courses/moadian-system/
💯اگر دنبال یه دوره کامل سامانه مودیان و ارزش افزوده هستی که مادام العمر بروزرسانی و پشتیانی رایگان داشته باشه این دوره بی نظیر هستش
🔰قیمت دوره فقط 2،640،000 تومان هست با دسترسی گوشی و کامپیوتر همزمان در اسپات پلیر
♨️جهت خرید از سایت اقدام کنید
🆔 https://heydariacc.ir/courses/moadian-system/
🔹بخشنامه مالیاتی
شماره : ۳۲/ ۱۴۰۵/ ۲۰۰
تاریخ : ۲۳/ ۴/ ۱۴۰۵
اصلاح بخشنامه شماره ۳۸/ ۱۴۰۳/ ۲۰۰ مورخ ۱۳/ ۹/ ۱۴۰۳ در خصوص نحوه رسیدگی به جرایم موضوع بند های (ب) و (پ) ماده ۲۲ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان
🆔 @danestanihaiemalyati
📣 پیش نویس بخشنامه تمدید ارسال اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی و حقوقی تا پایان شهریور ماه
🆔 @danestanihaiemalyati
◾️متن | قانون مالیات های مستقیم
◾️ماده ۱۹۹ :
🔸هر شخص حقیقی یا حقوقی که به موجب مقررات این قانون مکلف به کسر و ایصال مالیات مؤدیان دیگر است در صورت تخلف از انجام وظایف مقرره علاوه بر مسؤولیت تضامنی که با مؤدی در پرداخت مالیات خواهد داشت، مشمول جریمهای معادل ده درصد (۱۰ %) مالیات پرداخت نشده در موعد مقرر و دو و نیم درصد (۵ /۲ %) مالیات به ازای هر ماه نسبت به مدت تأخیر از سررسید پرداخت، خواهد بود.
🔸چنانچه مالیات توسط دریافتکننده وجوه پرداخت شود، در این صورت جریمه دو و نیم درصد (۵ /۲ %) موضوع این ماده تا تاریخ پرداخت مالیات توسط مؤدی مزبور از مکلفین به کسر و ایصال مالیات، مطالبه و وصول خواهد شد.
🆔 @danestanihaiemalyati
🔹مهلت اصلاح و ثبت خلاصه عملکرد مالیات بر ارزش افزوده ۴ دوره سال ۱۴۰۴ تا ۲۸ تیرماه سالِ جاری
سازمان امور مالیاتی کشور طی اطلاعیهای اعلام کرد:
🔺اظهار نامه/ خلاصه عملکرد مالیات بر ارزش افزوده دورههای مالیاتی بهار، تابستان پاییز و زمستان سال ١٤٠٤ مورد پایش و ارزیابی قرار گرفته و انحرافات و ریسکهای احتمالی در آنها به مودیان محترم بازخورد داده میشود. پس از آن مؤدیان محترم حداکثر تا پایان روز یکشنبه مورخ ۱٤٠٥/٠٤/۲۸ مهلت خواهند داشت که نسبت به اصلاح، ثبت و ذخیره نمودن اظهارنامه/خلاصه عملکرد خود اقدام نمایند.
🆔 @danestanihaiemalyati
🔹احتمال تمدید مهلت ارائه اظهارنامههای مالیاتی عملکرد سال ۱۴۰۴ تا پایان شهریور ماه
🔺به گزارش ایرنا، سبحانیان رئیس سارمان امور مالیاتی گفته است: ما پیشنهاد خود را به نهادهای ذیربط ارائه دادیم که موافقت اولیه حاصل شده اما هنوز به سازمان امور مالیاتی ابلاغ نشده است.
🆔 @danestanihaiemalyati
💯 اگر دنبال یک آموزش جامع و کامل از سامانه مودیان و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و دفاتر تجاری الکترونیکی هستی که بروزرسانی دائمی و رایگان داشته باشه میتوانید دوره جامع را فقط با قیمت 2،640،000 تومان خریداری کنید👇👇👇
🆔 https://heydariacc.ir/courses/moadian-system/
🔰 همچنین دوستانی که فقط دنبال یادگیری اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده هستند می توانند مینی دوره سیر تا پیاز ارسال اظهارنامه ارزش افزوده را فقط با مبلغ 1،100،000 تومان خریداری کنند👇👇👇
🆔https://heydariacc.ir/courses/submit-vat-return/
😍 اگر دوره جامع را تهیه کرده باشید نیازی به خریداری مینی دوره سیر تا پیاز ارسال اظهارنامه ارزش افزوده ندارید
🔰کامل ترین بسته آموزشی سامانه مودیان ویژه اشخاص حقیقی و حقوقی
♨️ قابل عرضه بر روی اسپات پلیر
💯اجرای کامل سامانه مودیان از آغاز ثبت نام تا ثبت صورتحساب فروش به صورت کاملا واقعی و عملیاتی
.
🔵 جهت خریداری دوره از طریق لینک زیر بدون فیلترشکن اقدام کنید
https://heydariacc.ir/courses/
📣 تمدید مهلت صدور صورتحساب الکترونیکی فصل زمستان 1404 تا 24 فروردین ماه
🆔 @danestanihaiemalyati
🔰 دانستنی های مالیاتی را در شبکه اجتماعی ایرانی بله می توانید دنبال کنید
♨️ تنها کانال ما در شبکه های ایرانی
🆔 https://ble.ir/danestanihaiemalyati
🔹دستورالعمل شماره ۶۰۷۵۵/ ۲۰۰/ د مورخ ۱۶/ ۸/ ۱۴۰۳ رئیس کل سازمان امور مالیاتی عنوان ادارات کل امور مالیاتی درخصوص
👈چگونگی حسابرسی اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده موضوع ماده ۳ قانون تسهیل تکالیف مودیان جهت اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان بابت دوره مالیاتی چهارم سال ۱۴۰۲ و دوره های بعد مودیان منتخب و سایر مودیان
🔺بند ۱۰ - با عنایت به مفاد بند (ج) ماده (۱) قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان صرفا صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی موضوع فصل های چهارم و پنجم باب سوم قانون مالیات های مستقیم، با رعایت قانون تسهیل تکالیف جهت اجرای قانون مذکور ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی هستند. بنابراین اشخاص حقیقی دارای فعالیت کشاورزی موضوع ماده (۸۱) قانون مالیات های مستقیم الزامی به صدور صورتحساب الکترونیکی ندارند.
🆔 @danestanihaiemalyati
❌خیلی مهم و قابل توجه
▪️اول = از تاریخ ۱/ دی/ ۱۴۰۴ و به بعد، احتساب مالیات و عوارض خرید ( اعتبار) در محاسبه مالیات بر ارزش افزوده، صرفا با استناد به صورتحساب های الکترونیکی با رعایت سایر مقررات امکانپذیر می باشد.
▪️دوم = بیست ماه پس از تاریخ لازم الاجراء شدن قانون مالیات بر سوداگری و سفته بازی ( ۷/ اردیبهشت /۱۴۰۶ )، صرفا هزینه های دارای صورتحساب الکترونیکی ( دارای مشخصات خریدار ) به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی موضوع فصل دوم باب چهارم قانون مالیاتهای مستقیم در حساب مالیاتی قابل پذیرش خواهد بود.
🆔 @danestanihaiemalyati
🔰 دستورالعمل شماره ۵۳۳۳۸ مورخ ۱۹/ ۱۱/ ۱۳۹۹ سازمان امور مالیاتی
◾️ترتیبات اجرایی نحوه وصول بدهی بدهکاران
🔹بند ۳ . در صورتیکه مودی ظرف مهلت مقرر برگ اجرایی (یک ماه از تاریخ ابلاغ) نسبت به پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی اقدام ننماید، اقدامات اجرایی برای وصول مطالبات با رعایت مقررات فصل نهم باب چهارم و مفاد آییننامه موضوع ماده ۲۱۸ قانون مالیاتهای مستقیم از اموال مودی اعم از وجوه نقد، خودرو، املاک و ... نزد خود یا اشخاص ثالث به عمل آید.
🔺۱ - ۳ ) : توقیف اموال مودی مازاد بر بدهی و ده درصد اضافی موضوع ماده ۲۱۱ قانون مالیاتهای مستقیم و همچنین استثنائات موضوع ماده ۲۱۲ قانون مزبور تخلف از مقررات محسوب میگردد و قابلیت پیگرد از طریق دادستانی انتظامی مالیاتی را خواهد داشت.
🔺۲ - ۳ ) : وصول ده درصد اضافی موضوع ماده ۲۱۱ قانون مالیاتهای مستقیم صرفا در چارچوب تبصره (۱) ماده ۲۱۵ قانون مالیاتهای مستقیم و با رعایت رأی شماره ۱۵۵۱/ ۴/ ۳۰ مورخ ۳/ ۳/ ۱۳۷۴شورای عالی مالیاتی مجاز است.
🔺۳ - ۳ ) : در صورتیکه علی الرغم قطعیت بدهی، مودی کماکان به بدهی قطعی اعتراض دارد و اعتراض مودی با توجه به دلایل و مستندات ارائه شده قابل طرح در مراجع فرجام خواهی پس از قطعیت میباشد، در موارد خاص با رعایت مقررات موضوعه از جمله ماده ۲۵۹ قانون مالیاتهای مستقیم و ماده ۵۸ آییننامه اجرایی موضوع ماده ۲۱۸ قانون مالیاتهای مستقیم اقدام لازم جهت دریافت تضامین لازم برای توقف اقدامات اجرایی تا صدور رای توسط مراجع یاد شده به عمل آید.
🆔 @danestanihaiemalyati