-
بهترین تمرینات جذب عشق و ثروت پاکسازی و حل هر مشکلی با ای اف تی انجام ایموشن کدبادی کد و آموزش👇🏼 @daryaa24
اگر فکر میکنی اضطراب رابطه داری، این 3 کار را انجام بده:
1) هر احساسی را فوراً تبدیل به واکنش نکن
هر ترسی حقیقت نیست.
گاهی چیزی که تو حس میکنی، بیشتر از آنکه واقعیت رابطه باشد، فعال شدن ترسهای قدیمی توست.
2) بین «فاصله» و «طرد شدن» فرق بگذار
همه فاصلهها به معنی نخواستن نیستند.
گاهی طرف مقابل فقط خسته، درگیر، یا بیحوصله است.
ذهن مضطرب اما سریع میگوید: «پس حتماً دارم از دستش میدهم.»
3) اول بدنت را آرام کن، بعد تصمیم بگیر
وقتی بدنت در حالت هشدار است، ذهنت بدترین سناریوها را میسازد.
چند نفس آرام، کمی مکث، یا حتی 2 دقیقه تپینگ میتواند کمک کند از واکنش تکانهای فاصله بگیری.
/channel/EFTtrapy
*اضطراب رابطه دقیقاً چیست؟🤔*
اضطراب رابطه فقط این نیست که کسی را خیلی دوست داشته باشی.
اضطراب رابطه یعنی در یک رابطه، ذهنت مدام در حالت هشدار باشد.
یعنی:
با یک دیر جواب دادن بههم بریزی،
با یک تغییر لحن نگران شوی،
مدام نشانهها را چک کنی،
و خیلی وقتها بیشتر از خود رابطه، درگیر ترس از دست دادن، طرد شدن، یا کافی نبودن باشی.
آدمی که اضطراب رابطه دارد، معمولاً فقط با طرف مقابلش درگیر نیست؛
با فکرهای خودش هم درگیر است:
🌹نکنه سرد شده؟😔
🌹نکنه دیگه مثل قبل دوستم نداره؟💔😭
🌹نکنه من زیادیام؟🥲
🌹نکنه آخرش منو بذاره بره؟🥲🥲🫠🫠
اگر از طرد شدن میترسی، احتمالاً این نشانهها رو داری:
🌵با کوچکترین تغییر لحن یا تاخیر پیام، دلشوره میگیری
🌵مدام دنبال اطمینان گرفتن هستی
🌵«نه» گفتن برات سخت میشه چون میترسی طرف مقابل دور شه
🌵وقتی فاصله میافته، ذهن سریع بدترین سناریو رو میسازه
🌵لحن سرد یا کوتاه رو تهدید میبینی
🌵زیاد پیامها رو چک میکنی
🌵توی دعوا بیشتر از حد لازم احساس خطر میکنی
🌵ته دلت همیشه نگران «کافی نبودن» هستی
🌵صمیمیت زیاد گاهی اضطرابت رو بالا میبره
🌵احساساتت در رابطه شدیدتر از دیگران عمل میکنه
تو از این موارد توی رابطت داری ؟!
@EFTtrapy
@EFTtrapy
چند نفس عمیق بکشید به شدت احساس از صفر تا ده نمره بدید و جملات رو همراه ضربه ها تکرار کنید. در مورد ای اف تی توضیحات بیشتر توی ویس های EFT داده شده
نقطه کاراته (کنار دست):
با اینکه ذهنم هنوز درگیر آن دعواست
و مدام دارم آن را مرور میکنم
خودم را میپذیرم
و اجازه میدهم کمی آرامتر شوم.
با اینکه ذهنم نمیتواند رهایش کند
و انگار هنوز وسط همان گفتگو هستم
اجازه میدهم بدنم کمی آرام شود.
با اینکه بخشی از من هنوز ناراحت و درگیر است
انتخاب میکنم کمی از این فشار را رها کنم.
حالا روی نقاط تپینگ:
ابتدای ابرو:
این همه فکر درباره آن دعوا
کنار چشم:
ذهنم مدام برمیگردد به همان لحظهها
زیر چشم:
انگار ذهنم نمیخواهد رهایش کند
زیر بینی:
همه آن حرفها هنوز در ذهنم میچرخند
چانه:
این همه فشار در ذهنم
زیر ترقوه:
شاید بدنم هنوز در تنش است
زیر بغل:
اجازه میدهم کمی آرامتر شوم
بالای سر:
و این فکرها آرامتر شوند
شدت رو دوباره نمره بدید و اگه نیازه چند دور دیگه این کار رو ادامه بدید تا کامل آروم بشید یا حدااقل قابل تحمل بشه
و فقط توجه کنید که نفسها آرامتر میشوند.
گاهی قبل از حل کردن مسئله،
اول باید بدن کمی آرام شود.
/channel/EFTtrapy
یک کیس واقعی از اضطراب در رابطه
«مریم» چند وقت پیش این را گفت:
هر وقت نامزدم دیر جواب میدهد، حالم به هم میریزد.
اولش سعی میکنم عادی باشم.
اما کمکم ذهنم شروع میکند:
شاید ناراحت شده
شاید ازم سرد شده
شاید دیگر مثل قبل دوستم ندارد
بعد از یک ساعت ممکن است چند پیام پشت سر هم بفرستم.
وقتی بالاخره جواب میدهد، میگوید:
«فقط سرم شلوغ بود.»
اما برای مریم آن یک ساعت،
انگار یک طوفان کامل بود.
در جلسه فهمیدیم مشکل اصلی «پیام» نبود.
بدن مریم خیلی سریع وارد حالت ترس از طرد شدن میشد.
وقتی سیستم عصبی در این حالت میرود،
مغز شروع میکند به ساختن بدترین سناریوها.
کاری که تمرین کردیم خیلی ساده بود:
قبل از هر پیام یا واکنش،
دو دقیقه مکث + چند ضربه تپینگ.
کمکم فاصله بین «احساس» و «واکنش» بیشتر شد.
و جالب اینجا بود:
بیشتر وقتها اصلاً مسئلهای وجود نداشت.
خیلی از تنشهای رابطه،از جایی شروع میشود که بدن ما احساس امنیت نمیکند.
/channel/EFTtrapy
خدایا شکرت
خیلی وقتا بین ما و چیزی که میخایم فرقی ندارع ازدواج رابطه بازگشت عشق پول شغل یا هر چی فقط یه مانع و باور وجود داره که با پیدا کردن و حل کردنش به همین راحتی اون اتفاقی که میخایم میفته 🥰🥰🥰
@daryaa24
*۵ نشانه که نشان میدهد درگیر «اضطراب رابطه» هستی، نه عشق
۱. نیاز دائمی به اطمینان گرفتن
مدام از خودت یا طرف مقابل میپرسی: «دوستم داری؟»، «مطمئنی رابطهمون خوبه؟». چند ساعت که پیام نده، ذهن شروع میکند سناریو نوشتن. عشق آرامش میآورد؛ اضطراب رابطه مدام دنبال تأیید و اطمینان است.
۲. تحلیل افراطی رفتارهای کوچک
یک پیام کوتاه، یک لحن متفاوت، یا دیر جواب دادن تبدیل میشود به یک پروندهی کامل برای تحلیل. وقتی بیشتر از اینکه رابطه را زندگی کنی، داری آن را تحلیل میکنی، احتمالاً اضطراب فعال است نه عشق.
۳. ترس شدید از دست دادن رابطه
در عشق، از دست دادن ممکن است دردناک باشد اما زندگی فرو نمیریزد. در اضطراب رابطه، کوچکترین نشانهی فاصله گرفتن طرف مقابل، حس فروپاشی و وحشت ایجاد میکند.
۴. وابستگی به حال و رفتار طرف مقابل
حال خوبت کاملاً وابسته است به اینکه او چطور رفتار میکند. اگر گرم باشد تو هم آرامی، اگر سرد شود ناگهان احساس ناامنی میکنی. این نوسان شدید بیشتر نشانهی اضطراب است تا عشق سالم.
۵. جستوجوی دائمی «نشانهها»
مدام دنبال علامت میگردی: آنلاین بود ولی جواب نداد؟ استوری دید اما واکنش نداد؟ ذهن میخواهد از هر جزئیات کوچک نتیجهگیری کند. وقتی رابطه تبدیل به کارآگاهبازی میشود، معمولاً پای اضطراب در میان است.
**عشق سالم معمولاً با حس امنیت، ثبات و آرامش همراه است؛
اضطراب رابطه بیشتر شبیه یک ترن هوایی از نگرانی و اطمینانطلبی است.**
/channel/EFTtrapy
تکنیک فیلتر خیرخواهانه
این تکنیک رو فقط خودت باید انجام بدی، بدون اینکه نیاز باشه پارتنرت حتی متوجه بشه داری روی رابطهت کار میکنی:
مکثِ طلایی: وقتی طرف مقابل کاری کرد که خونت رو به جوش آورد، ۵ ثانیه صبر کن. اجازه نده مغزِ بدوی (همون بخشِ عصبانی) فرمان رو دست بگیره.
سناریوسازیِ جایگزین: حالا، به جای داستانِ اول (که اون آدمِ بدیه)، مجبور کن مغزت رو که ۳ تا سناریوی خیرخواهانه برای اون رفتار بسازه.
مثلاً: دیر جواب داده؟ به جای «به من اهمیت نمیده»، فکر کن: «شاید الان توی یه جلسه کاریِ کلافهکننده گیر افتاده یا واقعاً گوشی دستش نیست.»
مثلاً: ظرفها رو نشست؟ به جای «چقدر تنبله»، فکر کن: «احتمالاً انقدر خسته بوده که حتی نمیدونسته کجاست، بیچاره شاید داره فشار زیادی رو تحمل میکنه.»
/channel/EFTtrapy
*میخای با هم یاد بگیریم
چطور بدون اینکه به طرف مقابلت بگی «تغییر کن»، رابطهت رو زیر و رو کنی؟ 🧠✨*
ببخشید از ظهر تلگرام وصل نمیشد که زودتر بزارم 🥲🌹
Читать полностью…
سلام سلام
حالتون چطوره ؟؟
میخاید یکاری که خودم پنج شنبه ها انجام میدم رو بگم بعنوان یه تمرین شما هم دوسداشتید انجام بدید ؟؟
پشت خیلی از ناراحتیها، یک نیاز پنهان هست
خیلی وقتها چیزی که در رابطه نشان میدهیم، احساس اصلی ما نیست.
مثلاً ممکن است با عصبانیت بگوییم:
«تو اصلاً منو نمیفهمی»
اما زیر این عصبانیت، یک احساس عمیقتر باشد؛ مثل:
ترس، تنهایی، بیاهمیت بودن یا نگرانی از دست دادن رابطه.
در EFT روی این موضوع خیلی تأکید میشود که آدمها معمولاً احساسات عمیقترشان را مستقیم بیان نمیکنند.
چون آسیبپذیر بودن سخت است.
برای همین بهجای اینکه بگوییم:
«از اینکه ازت دور شدم میترسم»
ممکن است بگوییم:
«تو هیچوقت برای من وقت نداری»
وقتی فقط لایه بیرونی را میبینیم، دعوا بیشتر میشود.
اما وقتی احساس اصلی را بفهمیم، راه ارتباط بازتر میشود.
گاهی پشت یک گلایه ساده، فقط این جمله پنهان شده:
«لطفاً من را ببین»
اگر دیر جواب دادنِ یک نفر، ذهنت را بههم میریزد، مسئله فقط “پیام” نیست.
گاهی مغز، سکوت طرف مقابل را
نه بهعنوان یک تأخیر ساده،
بلکه بهعنوان بیاهمیت بودن، طرد شدن یا رها شدن تفسیر میکند.
برای همین
بدنت زودتر از منطقت واکنش نشان میدهد:
دلشوره میگیری،
ذهنخوانی میکنی،
سناریو میسازی،
و وسوسه میشوی فوری چیزی بفرستی
فقط برای اینکه از آن ابهام خلاص شوی.
اما در این لحظه،
بیشتر از “جواب گرفتن”،
به تنظیم شدن سیستم عصبی نیاز داری.
چون تا وقتی بدن در وضعیت هشدار است،
هر تأخیری شبیه تهدید دیده میشود،
نه یک اتفاق معمولی.
*اول آرامسازی، بعد تفسیر، بعد واکنش.*
نه برعکس.
گاهی بلوغ عاطفی یعنی
*قبل از فرستادن پیام دوم،
اول خودت را از حالت بقا بیرون بیاوری.*
@EFTtrapy
@EFTtrapy
برای شروع اسم و پروفایل کانال عوض میشه 🌹🥰
Читать полностью…
اضطراب رابطه چه شکلی خودش را نشان میدهد؟
زیاد چک کردن پیامها و لحنها
نیاز مداوم به اطمینان گرفتن
حساس شدن به فاصله و تغییرات کوچک
نشخوار ذهنی بعد از هر گفتوگو یا دعوا
سخت آرام شدن وقتی طرف مقابل کمی دور میشود
واکنش سریع، قهر، چسبندگی، یا عقبکشیدن از ترس
این موارد رو داری ؟!
بهم پیام بده
@daryaa24
وقتی ترس از طرد شدن میاد سراغت، این ۳ کار رو بکن:
۱. به بدنت برگرد:
وقتی حس میکنی قلبت تند میزنه یا دلشوره داری، یعنی بدنت رفته رو حالت «فرار یا دعوا». چند ثانیه فقط به کف پاهات روی زمین فکر کن. تا بدنت آروم نشه، ذهنت سناریوی بد میسازه.
۲. قصه نساز:
به خودت بگو: «این فقط یک احساسه، نه واقعیت.»
دیر جواب دادنِ اون، به معنی تموم شدن رابطه نیست. بین «اتفاق» و «تعبیر ذهنی تو» فاصله بنداز.
۳. تپینگ ۲ دقیقهای:
روی نقطه کاراته (کنار دستت) ضربه بزن و آروم بگو:
«با اینکه الان خیلی نگرانم و حس میکنم قراره تنها بمونم، اما انتخاب میکنم همین لحظه بدنم رو آروم کنم. من در امانم.»
یادت باشه: تو مسئولِ رفتارهای دیگران نیستی، اما مسئولِ آرامشِ خودت هستی.
اگر این پست برات مفید بود، برای کسی بفرست که میدونی توی رابطه خیلی به خودش سخت میگیره. ❤️
اگه هم خواستی میتونی درمانت رو با من شروع کنی تا این ترس رو ریشه یابی کنی و برا همیشه حلش کنی ❤️🌹🥰
@daryaa24
این مورد ها کاملا طبیعی هست.
شدت بالا رفت یا تغییرات این مدلی دیدید یعنی نیاز دارید ضربات ادامه بدید
جمله تپینگ رو بگم برا مواقع مورد نیازتون ؟!
Читать полностью…
بعضیها فکر میکنن یادگیری سخته، اما فقط کافیه فایلهای اضافیِ ذهنی رو دیلیت (Delete) کنی! 😉 شاگرد اول شدن لزوماً به کتابِ بیشتر نیست، به حالِ بهتره. تبریک به این مامانِ پیگیر که به جایِ فشار، راهِ درستِ پاکسازی رو انتخاب کرد. نتیجه؟ درخشش در سطحِ کلاس! ⭐📚»
@daryaa24
با خیلی از کسایی که بهم پیام میدن راجب درد مسیر صحبت میکنیم. این حالی که ایشون تجربه میکنن درد فهمیدنه و آدم وقتی میفهمه هست که میتونه یه چرخه معیوب تو زندگیش رو قطع بکنه فرکانسش رو سالم کنه و اون چیزی که خودش میخاد رو وارد زندگیش بکنه
البته اگه توی مسیر فهمیدن بمونه
چرا این کار مثل جادو عمل میکنه؟
وقتی تو دیدگاهت رو نسبت به نیتِ اون تغییر میدی، سطحِ کورتیزول (هورمون استرس) بدنت میاد پایین. لحنِ صحبت کردنت تغییر میکنه. و حدس بزن چی میشه؟ وقتی تو مهربونتر میشی، اون هم به صورت ناخودآگاه گاردش رو پایین میاره. این یه حلقه بازخورده؛ تو مهربونتر میشی، اون بهتر رفتار میکنه، و این چرخه همینطور ادامه پیدا میکنه
بیاین با هم صادق باشیم. همهمون توی رابطههامون استاد اینیم که وقتی پارتنرمون یه سوتی میده (مثلاً دیر جواب میده یا یادش میره فلان کار رو انجام بده)، سریع یه داستان ترسناک توی ذهنمون بسازیم. «اون اصلاً برام ارزش قائل نیست»، «همیشه همینطوره» و هزار تا برچسبِ دیگه که فقط خودمون رو شکنجه میده.
روانشناسها به این میگن «خطای بنیادی اسناد» (Fundamental Attribution Error). یعنی چی؟ یعنی ما اشتباهاتِ طرف مقابل رو میذاریم به حسابِ «ذات و شخصیتِ بدش»، اما اشتباهاتِ خودمون رو میذاریم به حسابِ «شرایط و بدشانسی». کنایهآمیز نیست؟ ما خودمون رو با نیت قضاوت میکنیم و بقیه رو با عملکرد!
/channel/EFTtrapy
چارلز بوکوفسکی چقدر قوی میگه:
هیچکس نمیتونه شما رو نجات بده جز خودتون؛ و شما ارزشش رو دارید که نجات پیدا کنید. این نبردی نیست که به راحتی در آن پیروز شوید، اما اگر ارزشش را بدانید، پیروزی ممکن است.
این انیمیشن حقیقتِ محضِ زندگیه. وقتایی که همه فکر میکنن روبراهی، ولی خودت میدونی با چه خونِ دلی تکههای خودتو کنار هم نگه داشتی تا سرپا بمونی...
@efttrapy
برای من پنج شنبه ها روز پاکسازی هست.
البته من چون هرروز پاکسازی رو برا خودم دارم پنج شنبه رو اختصاص دادم به جسم و محیط شما بین برنامه رو میتونید اگه سرکار میرید و خونه نیستید بزارید برا جمعه
اول محیط رو پاکسازی و رفع انباشتگی کنید
نمیخاد کل خونه رو انجام بدید اگه وقت ندارید فقط یه بخش مثلا اتاق آشپزخانه یا هر بخشی از خونه حتی فقط یه کتابخونه
چیزای بدرد نخور مواردی که مدت هاست استفاده نکردید خاک و غبار و این موارد حتما با نیت رفع انباشتگی و پاکسازی تمیز کنید.
کاری نداریم خونه من همیشه تمیزه
باشه تمیزه ولی با این نیت انجامش بدید.
وسایل بلا استفاده حتما یا بخشیده بشه یا ... به هر روشی رد کنید بره تاکید میکنم
مرحله دوم پاکسازی جسم هست منظورم حموم و شستشو نیست ها پاکسازی داخلی
روز پنج شنبه من فقط پونصد کالری استفاده میکنم که بیشتر شامل گیاه و مایعات هست این باعث میشه اعضای داخلی بدن پاکسازی بشن
و اگه میخاید پاکسازی برای روح هم انجام بدید تمرین ساده بهتون بخام بگم فقط دست روی قلب ده دقیقه فقط توجه به نفس هاتون و با خودتون باشید.
نیت برا خواسته هم میتونید بکنید 🌹
وقتی میشنوم مراجع عزیزم تونسته وسطِ چالشهای سنگینِ کاری و دادگاهی، همچنان خودش باشه، آروم بمونه و تسلیمِ فشارها نشه، تازه میفهمم چرا این مسیر رو انتخاب کردم.
اینکه یاد بگیریم چطور نفس بکشیم و توی سختترین لحظات، فرمانِ ذهنمون رو دستمون بگیریم، بزرگترین مهارتیه که هر کسی میتونه داشته باشه.
ممنونم از اعتمادت، تو قهرمانِ خودت بودی. ❤️
@daryaa24
@efttrapy
*مشکل اصلی خیلی وقتها خودِ دعوا نیست*
خیلی وقتها مسئله اصلی توی رابطه، موضوع دعوا نیست.
یعنی دعوا بر سر دیر جواب دادن، بیتوجهی، لحن حرف زدن یا وقت نگذاشتن شروع میشود، اما اصل ماجرا معمولاً یک چیز عمیقتر است:
اینکه آیا من برای تو مهم هستم یا نه؟
آیا وقتی بهت نیاز دارم، کنارم هستی یا نه؟
در EFT گفته میشود که بیشتر زوجها داخل یک الگوی تکراری گیر میافتند.
مثلاً یکی ناراحت میشود و بیشتر پیگیری میکند، گلایه میکند یا بحث را ادامه میدهد؛
طرف مقابل هم عقب میکشد، ساکت میشود یا فاصله میگیرد.
اینجا هر دو نفر فکر میکنند طرف مقابل مشکل است،
در حالی که مشکل اصلی، همین چرخه تکراری است.
اگر بخواهیم رابطه بهتر شود، باید بهجای حمله به همدیگر، این الگو را بشناسیم.
یسؤال
ما در رابطهمان بیشتر درگیر چه چرخهای میشویم؟
@EFTtrapy
@EFTtrapy
@EFTtrapy
آموزش رابطه سالم با تمرکز بر تنظیم احساسات، تپینگ (EFT) و حل تعارض
برای کسانی که میخواهند کمتر آسیب ببینند، بهتر ارتباط بگیرند و رابطهای امنتر بسازند.
از امروز فعالیت کانال رو شروع میکنیم ☺️
Читать полностью…