11333
با #حس_تازه زندگی کنیم❤️ كد شامد 1-1-74394-61-3-1 مدیر کانال: @aliam_j
#توییت
از هر آدمی به اندازه شعورش انتظار داشته باشید! حداقل اینطوری کمتر عذاب می کشید.
🆔 @hessetazee chnl
شاید بهتر بود
زمانی دیگر تو را دیده بودم
تا شعرهای یونانی برایت میخواندم
و از خاطرات مدیترانه حرف میزدیم.
شاید بهتر بود
زمانی دیگر میشناختمات
تا از عطر محبوبم به تو میگفتم
نه اینکه بوی خون تو را به گریه بیندازد
نه اینکه به جای شمردن شاخههای نرگس
تعداد گلولههای روی تنم را شمارش کنی
چگونه به تو بگویم آرام باش
وقتی که حتی نامت
یادآور شلیکهای شبانه است
چگونه بگویم آرام باش
وقتی که نمیدانم فردا تو برای کشته شدنم
گریه خواهی کرد
یا اینکه من دیگر نمیتوانم پیدایت کنم
چگونه بگویم آرام باش
وقتی میتوانستی هلهله بکشی
هنگام که میرقصی
وقتی میتوانستی قهقهه بزنی
هنگام که مست از آزادی باشی
نه اینکه حالا انگشتت را بر لبانم بگذاری
و بگویی
چیزی نگو
نکند پیدایمان کنند
به شکل وطنم میمانی
وقتی ناچاری زیباییات را پنهان کنی
به شکل وطنم میمانی
وقتی که آرامی
وقتی که بیحرفی
اما میدانم لبانت را بهم فشردهای
تا گریهات نگیرد
#بابک_زمانی
🆔 @hessetazee chnl
من یاد گرفتهام که هیچ فرقی نمیکند چقدر خوب و وفادار باشم، زیرا همیشه کسانی هستند که لیاقتش را ندارند.
#فراتر_از_بودن📚
#کریستین_بوبن🖊️
🆔 @hessetazee chnl
#توییت
یک آدم را دوبار پیدا نخواهید کرد، حتی در همان آدم.
🆔 @hessetazee chnl
#توییت
فاجعه اونجاست که یه نفرو به همه دنیا و آدماش ترجیح میدی، بعد همون یه نفر ساده ترین چیزها رو به تو ترجیح میده!
به قول شاعر:
وای بر من، تو همانی که امیدم بودی؟!
🆔 @hessetazee chnl
رابطهها خراب میشوند، چون همیشه یکنفر بوده که خودش را به آب و آتش زده و یکنفر بوده که ندیده، نشنیده و اهمیتی نداده!
یک نفر بوده که به هر زبانی تلاش کرده توضیح بدهد که چه چیزی عذابش میدهد و در مقابل، یکنفر مدام نادیده گرفته و رشتهی گفتگو را بریده. یک نفر مدام از درون فروپاشیده و با زبان بیزبانی تلاش به ترمیم رابطه کرده و محکوم شده به گیر دادن و بحث درست کردن و از کاه کوه ساختن!
رابطهها خراب میشوند چون یکنفر محکوم میشود به سکوت و همه چیز را در خود ریختن و بارها و بارها بیصدا در خود شکستن و یکتنه عذاب کشیدن.
رابطهها خراب میشوند چون نخکش میشوند و این نخ باریکِ نادیده گرفته شده، تاانتها کشیده میشود و تو ناگهان به خودت میآیی که همه چیز از هم گسیخته و چیزی برای ترمیم باقی نمانده!
جدی بگیرید اعتراض و فریادهای بیصدای آدمها را. جدی بگیرید آدمی را که برای ترمیم رابطه هشدار میدهد. جدی بگیرید نخ نازکی را که دارد آرام آرام رابطه را از درون میجود و به دو نیمِ شکننده و آسیبپذیر تقسیم میکند.
جدی بگیرید نقصها را، احساسات را، آدمها را، آدمها را، آدمها را...
#نرگس_صرافیان_طوفان
🆔 @hessetazee chnl
از تو،
چنان رنجی به من رسیده که هرگز انتظارش را از هیچ جنبندهای نداشتم.
حتی امروز، فکرت در ذهنم با رنج آمیخته است.
اما با تمام این مرارتها،
صورتت برای من هنوز خوشبختیست،
خود زندگیست.
#آلبرکامو 🖌
#نامه_به_ماریا_کاسارس 📚
🆔 @hessetazee chnl
زمین مملو از آدمهایی است که ارزش همصحبتی ندارند. به نظرت واقعا عاقلانه است که ما نظرات چنین آدمهایی را جدی بگیریم؟
چرا اجازه دهیم که قضاوتهایشان تعیین کند که ما چگونه آدمی باشیم؟
#اضطراب_موقعیت📚
#آلن_دوباتن🖊️
🆔 @hessetazee chnl
تو روحیهات زنانه است عزیزم، یک جاهایی لازم است ابراز خستگی کنی و اعتراف کنی برایت سخت است یا اینکه داری اذیت میشوی. یکجاهایی لازم است راحت بغضت را بشکنی و بزنی زیر گریه یا تکیه بدهی و حواست به شانههای خسته و پاهای ظریف و کمآوردهات باشد. تو روحیهات زنانه است و جهان نیاز دارد زنانه بمانی و کمی بیشتر از خودت مراقبت کنی. قوی و جسور و بلندپرواز باش و سخت ادامهدهنده، اما نه آنقدر که روی ظرافتت لایهای زمخت بکشی و بشوی یکی شبیه به هزارها آدمی که با احساساتی عمیق و نشاطی بسیار، یک روز صبح از خانه بیرون زدند تا کار کنند و موفق باشند و شب، با چشمانی خالی از نگاه و قلبی خالی از احساسات و لبهایی خالی از لبخند به خانه بازگشتند... هرکجا رفتی و هرکار کردی، زنانگیات را حفظ کن عزیزم، وگرنه بیش از آنکه رشد کنی؛ آسیب میبینی...
#نرگس_صرافیان_طوفان
🆔 @hessetazee chnl
آن سالهای بعد روزگار سیاه مردم مثل زخمی ناسور بر پیشانی تاریخ ماند که ماند. هیچکس سال بلوا و قحطی و جنگ را از یاد نبرد. هیچکس این نحوست و نکبت را از یاد نبرد.
نام تمام مردگان یحیاست
#عباس_معروفی
🆔 @hessetazee chnl
مهم نيست فكر كنى چقدر آدم باحال
با استعداد، تحصيل كرده و ثروتمندى هستى.
رفتارى كه با ديگران دارى همه چيز رو درباره تو ميگه.
#بنویس_تا_اتفاق_بیفتد📚
#هنریت_کلاوسر🖋️
🆔 @hessetazee chnl
#توییت
میدونی چرا تغییر سخته؟ چون آدمی رنج آشنا رو به خوشی ناآشنا ترجیح میده ..
🆔 @hessetazee chnl
تجملات هیچوقت جاذبهای برایم نداشته
من چیزهای ساده را دوست دارم
کتابها را، تنهایی را
یا بودن با کسی که تو را میفهمد.
#دافنه_دوموریه
🆔 @hessetazee chnl
و ما،
زمستان دیگری
سپری خواهیم کرد
با عصیان بزرگی
که درون ماست
و تنها چیزی
که گرم مان نگه می دارد
آتش مقدس امیدواری است...
#ناظم_حکمت
🆔 @hessetazee chnl
سالهای دوری به کندی میگذرد.
امید بازگشتن نیست اگر هم باشد..
نه من آنم که بودم و نه ایران همانست که بود.
#روزها_درراه📚
#شاهرخ_مسکوب🖊️
🆔 @hessetazee chnl
- تو زﻧﺪﮔﯽ ﺧﻮب ﺑﻮدن ﺑﻪ هیچ دردی ﻧﻤﯿﺨﻮره!
+مگه ﺧﻮد ﺗﻮ ﺧﻮب ﻧﯿﺴﺘﯽ ؟
- ﻣﻦ؟ ﻧﻪ اصلا، ﺑﺎ همین ﺳﻦ فهمیدم ﮐﻪ ﻣﺮدم وﻗﺘﯽ میخوان بگن یه نفر ﺧﺮ و ﺑﯽ ﻋﺮﺿﻪﺳﺖ، میگن فلانی ﭼﻪ آدم خوبیه!
#آلبا_دسس_پدس🖊️
#عروسک_فرنگی📚
🆔 @hessetazee chnl
مگر نه این است که جهان هرروز به کام یکی است؟ امروز از آن تو است و فردا از آن من. در کار نبرد و جنگ و ستیز هیچکدام نباید حکم قاطع داد، زیرا آنکه امروز برخاک میافتد شاید که فردا برخیزد، به شرط اینکه خود نخواهد در بستر بماند و منظورم ازاین سخن آن است که مقهور یاس و شکست نشود و جرئت و قوت قلب تازهای برای نبردهای دیگر در خود بدمد.
#دن_کیشوت
🆔 @hessetazee chnl
هر تصمیمی میگیری، بگیر ولی یا با تمام وجود پاش بمون یا کاملاً بیخیالش شو تردید، آدمو نابود میکنه.
#سوپر_نچرال📚
#اریک_کریپک🖊️
🆔 @hessetazee chnl
#توییت
شما تقریبا هر چیزیو تو زندگیت از دست دادى ميتونى بعدا جبرانش کنی،
به جز آدمی كه يه زمانى واقعا عاشقت بوده و الان ديگه نيست.
🆔 @hessetazee chnl
«برای انسانی که اصلا هیچ وجدانی ندارد، عذاب وجدان چه معنایی دارد؟
به جای او، مردم محترمی که هنوز قدری وجدان و شرف داشتند، رنج کشیدند.»
#برادران_کارامازوف 📚
#فئودور_داستایفسکی 🖌
🆔 @hessetazee chnl
در تاریخ خواهند نوشت؛ مردمی با قلبهایی تکه پاره و زخمی از بیرحمانهترین نبردها بازگشتهبودند و بااینحال؛ هنوز میخندیدند و هنوز زندگی میکردند و "امید" و "باور به روزهای خوب" هنوز هم در جیبهای پیراهنشان پنهان بود...
#نرگس_صرافیان_طوفان
🆔 @hessetazee chnl
کی میدونه چند تا کوه رو شونه ی کی سواره؟!
با هم مهربون باشیم...
🆔 @hessetazee chnl
بعد از جنگ، با چوبدستم
انجیرهای تازه را برای تو خواهم چید
با تو خواهم ماند، با تو خواهم خواند
و تورا در بُهتِ آفتابیات خواهم بوسید
اگر اَبرها بگذارند…
محمد ابراهیم جعفری
🆔 @hessetazee chnl
خیلی جاها به من برخورد، اما زورم نرسید و زور خدا رسید و یکجوری به آدمها نشان داد کت تن کیست و ثابت کرد قدرتی بالاتر از او و ارادهای فراتر از ارادهی او وجود ندارد و حق ندارند آدمهای زمینش را دستکم بگیرند و هویت و شخصیت هیچ انسانی را انکار کنند.
خیلی جاها زورم نرسید و از شر آدمهای بد سرشت، پشت خدا پناه گرفتم؛ درست شبیه کودکی که پشت امنیت پدر پناه میگیرد و از آن پشت، به آزارگرهای خودش نگاه میکند که حالا از رفتارشان پشیمان شدهاند و دارند قول میدهند که دیگر سر به راه باشند و کاری با او نداشتهباشند.
خیلی جاها زورم نرسید و روی زور خدا حساب کردم و خدا تنها کسی بود که از من خسته نشد و از من دست نکشید و هرچقدر هم که بزرگ شدم، هنوز مرا همان کودکی میدید که در عین تمام تظاهرش به قوی بودن، باید مراقبش بود و از او دفاع کرد...
#نرگس_صرافیان_طوفان
🆔 @hessetazee chnl
وﺍﯼ ﺍﺯ ﺯﻥ ﻋﺎﺷﻖ! ﺣﺘﯽ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﻭ ﺯﺷﺘﯽﻫﺎﯼ ﻣﻌﺸﻮﻗﺶ ﺭﺍ ﻫﻢ میپرستد!
ﺩﺭ ﺁﻥ ﺣﺪﯼ ﮐﻪ ﺧﻮﺩِ ﻣﺮﺩ ﻫﻢ ﻧﻤﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺟﻨﺎﯾﺎﺗﺶ ﺭﺍ آنطور ﮐﻪ ﺯﻧﯽ ﻋﺎﺷﻖ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﺗﺒﺮﺋﻪ ﻣﯽﮐﻨﺪ؛ ﺗﺒﺮﺋﻪ ﮐﻨﺪ.
#آخرین_بوسه📚
#داستایوفسکی🖋️
🆔 @hessetazee chnl
ما هنر را در اختیار داریم مبادا که از حقیقت نابود شویم.
#فریدریش_نیچه
🆔 @hessetazee chnl
یک روز به خودت میآیی که دیگر زمانی برای کارهایی که همیشه میخواستی انجام بدهی نداری. همین حالا انجامش بده...
#پائولو_کوئلیو
🆔 @hessetazee chnl
#توییت
ولی حیف و صد افسوس که
جوانی ما صرف دوام آوردن شد نه زندگی
🆔 @hessetazee chnl